
بروزرسانی: 04 تیر 1404
wp-block-paragraph
نزدیک به 20 سال پیش، برایان ماریوتی، یکی از علاقه مندان به فرهنگ پاپ با سابقه فعالیت در کلوپ های شبانه، یک تجارت کوچک مجسمه سازی از دوستش مایک بکر خرید. در عرض چند سال، این شرکت و فرم فاکتور جدید آن، پاپ! وینیل به یک نام آشنا تبدیل شده است: Funko.
پس از فروش به سهام خصوصی، یک IPO تاریخی (این کار انجام نشد به اندازه کافی همانطور که انتظار می رفت)، یک سری خرید در شرکت های مجاور و میلیون ها و میلیون ها پاپ! با ارقام وینیل، فونکو بعداً به یک شرکت میلیارد دلاری تبدیل شد. اما، همانطور که ضرب المثل شکسپیر به اشتباه نقل شده است، "سری که تاج بر سر دارد سنگین است" و موفقیت چالش ها و تغییراتی را به همراه داشت.
سال گذشته، ماریوتی با "بازنشستگی" بسیار تحسین شده ای روبرو شد که برای کسانی که از همنوعان خاص هستند، به ویژه در تجارت اسباب بازی، مدت زیادی طول نمی کشد. در پاییز امسال، او در کامیک کان نیویورک (NYCC) با یک سرمایه گذاری جدید که ریشه در اشتیاق به طرفداران فرهنگ پاپ داشت، ظاهر شد، با حمایت چهره های آشنا از سال های اخیر، همراه با متحدانی از دنیای مد و سرگرمی.
Thrilljoy و خط تولید اصلی آن، PIX!، "هیجان شکار" و "لذت جامعه" را در بر می گیرد.
کتاب اسباب بازی با ماریوتی در نیویورک آشنا شد تا در مورد دنیای جدید Thrilljoy بیاموزد، از گپ در غرفه وسیع آن – که محکم در کنار Funko قرار دارد – گرفته تا اولین پانل آن و یک مهمانی مملو از پشت بام در وسط جنگل سیمانی منهتن. .

جیمز زان (کتاب اسباب بازی): شما در حال اختراع مجدد تجربه کلکسیونی هستید.
برایان ماریوتی: من اینطور فکر می کنم. بازنشستگی بعد از فونکو برای من خیلی خوب نبود. حدود هفته سوم یا بیشتر، فکر می کردم می خواهم خودم را بکشم، بنابراین از پنجره بیرون رفت. بعد از فکر ، به ساختن بزرگ ترین زمین فوتبال جهان، ترکیبی از کلوپ شبانه، کلوپ شبانه و بارهای ورزشی، نتوانستم مکان مناسبی را در سن دیگو پیدا کنم، بنابراین به سادگی گفتم: "خوب، من عاشق ساختن اسباب بازی ها و کلکسیون های فرهنگ پاپ هستم. پس شاید به آن برگردم. شاید بتوانم این کار را در جایی که خودم بودجه دارم انجام دهم و هر کاری که می خواهم انجام دهم و بدون نیاز به پاسخگویی به کسی ایده های دیوانه کننده ای داشته باشم.
پنج ماه بعد، اینجا هستیم.
JZ: در Licensing Expo، ما از کنار هم رد شدیم، اما با هم تعامل نداشتیم، زیرا در جهت مخالف می رفتیم، و شما به سرعت حرکت می کردید...
BM: با سبد نمونه کوچک من!
JZ: بله! شما یک گروه داشتید و (از بنیانگذاران Thrilljoy و CCO) Dolly Ahluwalia (SVP سابق مجوز و نوآوری Funko) در کنار یک گروه کوچک با شما بود. آیا این آغاز بود؟
BM: من با چند ایده طراحی به چین رفتم و می خواستم ببینم آیا می توانم آنها را با قیمت هایی که به نظر من منصفانه به نظر می رسید انجام دهم. وقتی برگشتم، به دالی گفتم: "شش روز فرصت داریم و فکر می کنم می خواهم برای نمایشگاه مجوز به وگاس بروم." چند نمونه دارم نظر شما چیست؟» او گفت که همه کاملاً رزرو شده بودند، اما ما چند تماس گرفتیم و همه در بالاترین سطح «بله» گفتند.
ما به برادران وارنر، نتفلیکس و پارامونت رفتیم و شگفت انگیزترین پاسخ را به آنچه به آنها نشان دادیم دریافت کردیم. ما به آنها گفتیم که ابتدا با آنها تماس گرفتیم زیرا در فکر افتتاح این پروژه در کامیک کان نیویورک بودیم و فقط پنج ماه فرصت داشتیم تا آن را انجام دهیم، بنابراین باید بریم. آنها شرکای فوق العاده ای بودند و ما اینجا هستیم.

JZ: سرعت بازار چیزی است که ما در تجارت اسباب بازی در مورد آن صحبت می کنیم، و اکنون در مورد کلکسیون ها و بازی ها در مورد آن صحبت می کنیم. روند سنتی همیشه در این پایه 18 ماهه تنظیم شده است، و شما یک بار در Funko آن را محدود کردید، و اکنون دوباره آن را انجام داده اید. اکنون که می دانید این کار در پنج ماه قابل انجام است، آیا این امر در آینده عادی خواهد بود؟
BM: من اینطور فکر می کنم. ما همیشه برنامه ریزی می کنیم، و می توانیم برگردیم و بگوییم که سه هیولای غلات مورد علاقه ام را از یک برند خاص از دهه 70 می سازیم و از قبل برنامه ریزی می کنیم. اما اگر اتفاقی افتاد، بگوییم ربات وحشی – چه فیلم باورنکردنی – اینجا جایی است که اگر فرهنگ پاپ لحظه مهمی را سپری می کند، می توانیم کوه ها را جابجا کنیم تا اتفاقی بیفتد؟ فکر می کنم پاسخ مثبت است و ما می توانیم در کمتر از پنج ماه این کار را انجام دهیم.

JZ: حالا اجازه دهید از شما درباره مردی که کنارش ایستاده ایم بپرسم، بلو در اندازه واقعی. در مورد این مرد چه می توانید به ما بگویید؟
BM: ما عاشق طلسم هستیم و فردی فونکو را دوست داشتیم. من با یتی در ماترهورن سواری در دیزنی لند و بامبل از رودلف گوزن شمالی دماغ قرمز وسواس دارم، بنابراین من هنوز از نوع یتی هستم. او یک یتی است، او شاخ دارد و کت و شلوار Thrilljoy می پوشد. بلو فکر می کند که سلطان فرهنگ پاپ است و همه چیز را در مورد فرهنگ پاپ می داند. ما یک طلسم برند می خواستیم که می خواهد با همه مجوزهای برند ما تعامل داشته باشد، بنابراین شما او را در Mega PIX ما بسیار خواهید دید! ما در این رویداد در حال پیش نمایش سریال هستیم و همه آنها در 3-4 هفته آینده به فروش خواهند رسید. ما می خواستیم نشان دهیم که یک لوازم جانبی مغناطیسی 12 اینچی بسیار شیک، بسته بندی لوکس و با مفصل بندی بالا چگونه خواهد بود.

ما Bloo x Teenage Mutant Ninja Turtles، Bloo x Freddy Krueger و Bloo x Blue Eye Samurai را ساختیم. ما این ایده را دوست داریم که Bloo می خواهد با همه شرکای سرد مجوز ما همراه باشد. ما هیجان زده هستیم که بدانیم بلو کیست، و او مرد ماست!
JZ: به عقب برگردیم، شما قبلاً به سه هیولا غلات اشاره کردید، چرا دو نفر دیگر همیشه کنار گذاشته می شوند؟
BM: خوب، آنها با من کنار نمی روند! اگر در مورد یک چیز صحبت کنیم، مومیایی خوشمزه و میوه ای خشن است، که ممکن است…
JZ: اوه، شاید اینطور باشد.
BM: این شخصیت ها در Funko به خوبی نشان داده شدند، بنابراین هر پنج (هیولاهای ژنرال میلز) - می دانم شخصیت جدیدی وجود دارد، اما او را به حساب نمی آورم زیرا او را نمی شناسم...
JZ: Ghoulia Apple-چیزی، من فکر می کنم ... (توجه: این Carmella Creeper است)
BM: آنها Fruit Brute، Yummy Mummy، Franken-Berry، Boo-Berry و Count Chocula هستند - همیشه هر پنج.

JZ: حرکت از تاریخچه شرکت به خط تولید اصلی، PIX! شما آن را گسترش دادید تا به تنهایی یا در بسته نمایش داده شود. آیا اعداد می توانند بیرون بیایند؟
BM: نه، نمی توانند.
JZ: پس آنها در یک جعبه سایه می مانند؟
BM: این یک راه خوب برای نگاه ، به آن است. من PIX را تماشا می کنم! مانند دیورامای 180 درجه. برای من داستان سرایی است. من نمی خواستم در ، وگاس فقط با یک شماره جلوی مجوز دهندگان حاضر شوم. من می خواستم به آنها نشان دهم که داستان سرایی در یک لحظه فرهنگ پاپ چیست که می تواند جاودانه شود.
قاب عکس داستانی را روایت می کند. قاب طلایی تزئین شده ون گوگ به نظر می رسد که می توان آن را در یک موزه پیدا کرد. سامورایی چشم آبی دارای یک قاب بامبو سیاه و سفید است. هاکلبری هاند دارای یک قاب کارتونی با نوار رنگی است که با داخل آن مطابقت دارد. بنابراین قاب یک روایت است و دو مکان روی قاب وجود دارد که می توانیم تاریخ، نام شخصیت و مجوز را در آن قرار دهیم، بنابراین یک روایت است. هنر داستان سرایی است. کارت اصالت عدسی که بین دو اکریلیک و مغناطیسی قرار گرفته یک روایت است. جعبه با یک بسته مغناطیسی باز می شود و شما تاول را بردارید، PIX را بیرون بیاورید، و آنها می توانند روی هم قرار گیرند یا می توانید آن را به دیوار آویزان کنید.
ما می خواستیم همه چیز در یک قالب باشد، زیرا میلیون ها شرکت مختلف وجود دارند که اعداد را انجام می دهند، و بسیاری از آنها اعداد را واقعاً بسیار خوب انجام می دهند. ما می خواستیم متفاوت و منحصر به فرد باشیم.
چه لبرون جیمز برنده عنوان گلزنی باشد، چه پاتریک ماهومز برنده یک سوپر باول باشد، چه مایکل جردن که در کارولینای شمالی به عنوان یک دانشجوی سال اول شوت برنده بازی را بزند، چه یک موسیقیدان، یک گروه یا یک لحظه در زمان، این چیزی است که ما می خواهیم ثبت کنیم. در PIX!

در حالی که مدل Thrilljoy تا حد زیادی مستقیماً برای مصرف کننده در PIX!، MEGA PIX! و Thrilljoy Threads (فشن بسیار محدود)، Hot Topic و BoxLunch به عنوان شرکای خرده فروشی برای گسترش دامنه برند شرکت دارند.
همراه با بسته بندی و قیمت ممتاز، "هیجان تعقیب و گریز" بخش مهمی از تجربه Thrilljoy است و برای کسانی که رشد Funko را دنبال کرده اند آشناست. هر Thrilljoy PIX! این کلکسیون به طرفداران شانس 1 در 6 برای برنده شدن در نسخه محدود تعقیب و گریز را ارائه می دهد. این شرکت همچنین آیتم های SUPER Chase را منتشر می کند که تنها 98 قطعه برای رویدادهای خاص منتشر شده است. و برای موارد واقعاً نادر، مانند NYCC، اقلام ULTRA Chase Thrilljoy فقط به 24 قطعه محدود می شود.
شرکای پیوستن به Mariotti و Ahluwalia در Thrilljoy عبارتند از Karissa Marston، مدیر سابق Loungefly، به عنوان مدیر ارشد بازاریابی، Eric Peng Cheng، مالک Undefeated، و MD Young، مالک MINDstyle International.
اولین هیئت مشاوره طرفداران این شرکت شامل سه نفر از افراد دارای سهام در شرکت است، از جمله Khleo Thomas، Sal "Kickstradomis" Amezcua و Adam McArthur.
از ماه آینده، این شرکت قصد دارد محصولات محدودی را با هفته های موضوعی پیرامون هری پاتر، اسکوبی دو، ام تی وی و موارد دیگر عرضه کند.
علاوه بر این، سرعت ورود به بازار عامل مهمی در کلکسیون آینده Thrilljoy Moo Deng است. به گفته ماریوتی، بخشی از درآمد حاصل از فروش هر Moo Deng PIX! باغ وحش باز Khao Kheow در سی راچا، چونبوری، تایلند سود خواهد برد.
مراقب آنچه شرکت در thrilljoy.com انجام می دهد باشید
منبع: https://toybook.com/talkin-toys-brian-mariotti-thrilljoy/