یادداشت سردبیر: چرا المو، لری دیوید، و بحث سلامت روان در دپارتمان اسباب بازی مهم هستند
انتشار: بهمن 14، 1402
بروزرسانی: 04 تیر 1404

یادداشت سردبیر: چرا المو، لری دیوید، و بحث سلامت روان در دپارتمان اسباب بازی مهم هستند


روز دوشنبه، 29 ژانویه، المو وارد سایت شد X (تویتر سابق) و فیس بوک و یک پیام ساده به اشتراک گذاشت: «المو تازه وارد شد! حال همه چطور است؟" پاسخ قاطع و طنین انداز؟ نه چندان داغ.

با بیش از 5 میلیون دنبال کننده در فیس بوک و 546000 نفر دیگر در تعامل انسانی و متفکرانه در پشت صحنه.

در X، توییت المو در فضای مجازی منتشر شد و تا زمان نوشتن این مطلب بیش از 205 میلیون بازدید داشت. بدون پاسخ های برندهای بزرگ که به دنبال سرمایه گذاری بر روی یک لحظه فرهنگی هستند، واکنش های عمومی در بسیاری از موارد، تصویری دلخراش از جایی است که ما خود را به عنوان یک جامعه آسیب دیده می یابیم. بزرگسالان رنج می برند، فرزندانشان نیز.

در سال های اخیر، شاید به دلیل تحولات عاطفی ناشی از همه گیری COVID-19 - پدیده ای که من با دخترانم تجربه کرده ام - تاکید صنعت اسباب بازی بر یادگیری اجتماعی-عاطفی (SEL) جای خود را به جنبش جدیدی داده است: MESH ( سلامت روانی، عاطفی و اجتماعی). این جنبش در سال گذشته با ارائه به خرده فروشان در بازار و آکادمی ASTRA در ماه ژوئن و یک مقاله مفصل در صفحات کتاب اسباب بازی در ماه دسامبر.

محصولاتی که با در نظر گرفتن سلامت روان طراحی شده اند، چیزی بیش از آرامش کودکان در مواقع پریشانی هستند: آنها باعث رشد مهارت هایی می شوند که انعطاف پذیری را در کودکان ایجاد می کند و آنها را برای چالش های آینده آماده می کند. بهزیستی عاطفی مهم است و جای تعجب است که مدت زیادی طول کشیده است تا صنایع اسباب بازی و بازی به طور کامل و معنادار از آن حمایت کنند.

در میان صحبت هایی که درباره لحظه ویروسی Elmo در رسانه های اجتماعی می گفتند، Sesame Workshop، سازمان غیرانتفاعی پشت Sesame Street، منابع خود را برای رفاه عاطفی با یادآوری به اشتراک گذاشت: «سلامت روان یعنی سلامتی!

[embed]https://www.youtube.com/watch?v=MtW3K-0idwE[/embed]

این هفته در Spielwarenmesse در نورنبرگ، آلمان، جامعه جهانی اسباب بازی گرد هم آمدند تا محصولات جدیدی را که در ماه ها (و در برخی موارد، سال های آینده) عرضه می شوند، به نمایش بگذارند. محصولات طراحی شده با در نظر گرفتن MESH اکنون می توانند برای اعتبار MESH رسمی در نظر گرفته شوند، که با مشارکت بنیانگذاران جنبش، ThinkFun و متخصص انعطاف پذیری Deborah Gilboa، MD توسعه یافته است.

صرف نظر از جایگاه شما در صنعت اسباب بازی، ایده محصولاتی که می توانند از سلامت روانی و عاطفی کودکان و خانواده ها حمایت کنند، باید در اولویت باشند، البته اگر قبلاً اینطور نبوده است.

[embed]https://www.youtube.com/watch?v=X73sptdmLb0[/embed]

در مورد المو، او و پدرش لویی این هفته چند ماجراجویی داشتند، از جمله حضور در آن نمایش امروز. متأسفانه، مکالمه آنها در مورد سلامت روان توسط لری دیوید، که در جریان یک تور مطبوعاتی برای تبلیغ فصل آخر سریال، قطع شد. شور و شوق خود را آرام کنیدلری دیوید بیشترین کار ممکن را انجام داد: او به المو حمله کرد و دستانش را دور ماپت قرار داد در حالی که فریاد زد: "یکی باید این کار را می کرد!"

این علامت لری دیوید بود شخصیت، اما این تصمیم درستی برای لری دیوید نیست. زمان مناسبی نبود و واکنش حاضران سر صحنه، موجی سریع از شوک بود. دیوید با صورت قرمز و بی دست و پا می خندید، قبل از اینکه با آرامش دوبار گفت «خیلی متاسفم» سعی کرد عذرخواهی کند.

المو در حالی که صدایش را بالا می برد تا صحبت ها را قطع کند، فریاد زد: "المو عذرخواهی شما را می پذیرد!"

بخشش. درس دیگری که همه ما می توانیم از المو یاد بگیریم. ما در دنیایی از احساسات بزرگ و احساسات بزرگ زندگی می کنیم، و به عنوان رهبران بازی، باید نوآوری های محصولی را تشویق کنیم که از بزرگسالان در تلاش آنها برای حمایت از کودکان در زندگی شان حمایت کند.



منبع: https://toybook.com/elmo-larry-david-mesh-toys/