
بروزرسانی: 08 فروردین 1404
گرایش ها در طراحی بسته بندی مجاز: استراتژی های مؤثر برای جذب مشتریان در خرده فروشی
توسط TED MININNI، رئیس و مدیر خلاق، قدرت طراحی
غیرقابل انکار است که راهروهای اسباب بازی خرده فروشان اصلی مورد علاقه ما جزو آشفته ترین و دائماً در حال تغییر محیط ها برای مصرف کنندگان است. هر برند اسباب بازی و سرگرمی برای جلب توجه والدین و کودکان در این چشم انداز خرده فروشی بسیار رقابتی رقابت می کند. حفظ توجه آنها در عین ایجاد انگیزه در تصمیمات خرید آنها کار آسانی نیست.
به عنوان یک متخصص در طراحی بسته بندی برای برندهای دارای مجوز اسباب بازی و سرگرمی، اهمیت اطلاع رسانی در مورد روندهای بازار و رویکردهای گرافیکی و اینکه چگونه این اطلاعات می تواند به طراحی بسته بندی محصولی تبدیل شود را درک می کنم. بیایید به برخی از روندهای موجود و در حال ظهور در بسته بندی برندهای دارای مجوز و اینکه چگونه صادرکنندگان مجوز از آنها برای ایجاد ظاهری متمایز در قفسه های فروشگاه ها و طنین اندازی در بین مصرف کنندگان استفاده می کنند، نگاهی بیاندازیم.
پیشرفت با سادگی طراحی
طراحی مینیمالیستی به یک گرایش قوی در طراحی بسته بندی تبدیل شده است که توسط بسیاری از برندهای محصولات مصرفی پذیرفته شده است و برندهای دارای مجوز نیز از این قاعده مستثنی نیستند. برندهای دارای مجوز، طراحی بسته بندی تمیز و بی نظمی را انتخاب می کنند که بر طراحی و عناصر ارتباطی ضروری تأکید دارد و به هویت برند و هنر شخصیت اجازه می دهد در مرکز صحنه قرار گیرند. این رویکرد ظاهری پیچیده تر و تاثیرگذارتر را ایجاد می کند که با هرج و مرج موجود در قفسه ها در تضاد است و توجه مصرف کنندگان را به خود جلب می کند.
من برنامه های بسته بندی محصول دارای مجوز را می بینم که عمدتاً بر یک رنگ تک، پررنگ و ثابت تکیه می کنند که بر کل سیستم طراحی بسته بندی مسلط است. اسپایدی و دوستان شگفت انگیزش بسته بندی عمدتا سفید است، که باعث می شود تصاویر Spidey، Gwen و Miles در عمل و لوگوی سرگرم کننده و رنگ اصلی به زیبایی برجسته شود. برنامه بسته بندی برای فیلم Super Mario Bros. محصولات دارای مجوز دارای طراحی مشکی براق و جذابیت ممتاز هستند. در اینجا دوباره، لوگو و کاراکترها بر ارتباطات روی بسته بندی در کنار نام محصول غالب هستند. اگر دقت کنید، تعداد انگشت شماری از آیکون های بازی لاک شده را در پس زمینه مشکی خواهید دید - یک جزئیات طراحی ظریف که با سادگی بسته بندی تداخلی ندارد. هنگامی که یک فیلد درج یا محصول مورد نیاز است، از یک الگوی خاکستری ظریف و کم رنگ از نمادنگاری بازی در پس زمینه سفید استفاده می کند.
قصه گویی بافت دار و طرح دار
برخی از برندهای دارای مجوز، علاوه بر استفاده از تصاویر و تنظیمات شخصیت برای ایجاد زمینه برای داستان سرایی، از بافت ها و الگوها به عنوان پس زمینه کلی برنامه های بسته بندی خود استفاده می کنند تا مصرف کننده را به دنیای دارایی بکشانند.
یک دیوار آجری لزج بنفش به عنوان پس زمینه فیلم پارامونت عمل می کند لاک پشت های نینجا: جهش های هرج و مرج بسته بندی برای بردن ما به محیط فاضلاب شهری. یک الگوی متراکم و درخشان از دایره ها، ستاره ها، قلب ها و پنجه های انتزاعی گربه، پس زمینه های با بافت صورتی و سبز عالی را برای Dreamworks تشکیل می دهد. خانه عروسک گبی برنامه بسته بندی دیزنی که از بسته بندی اختصاصی برای هر فیلم به بسته بندی که نشان دهنده کل فرنچایز است، حرکت می کند، اکنون از بافت یخی متبلور متمایل به آبی به عنوان پس زمینه لباس تجاری بسته بندی خود برای محصولات دارای مجوز الهام گرفته از منجمد. و بسته بندی شرکت پوکمون برای پوکمون محصولات دارای مجوز از الگوی Poké Balls در سایه های قرمز، خاکستری یا سفید به عنوان پس زمینه کلی یا پس زمینه پشت عکس محصول یا محصول واقعی استفاده می کنند.
ترکیبی از سازه و طراحی معمارینه
توسعه یک معماری طراحی بسته بندی منحصر به فرد و مناسب جنبه اساسی فلسفه طراحی بسته بندی محصولات مجاز نمایندگی من است. این یک استراتژی است که ما از آن استفاده می کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که یک برند دارای مجوز فوراً با مصرف کنندگان در محیط خرده فروشی در هر دسته بندی محصول ارتباط برقرار می کند. هنگامی که یک معماری طراحی بسته بندی خوب طراحی شده به طور هماهنگ با یک استراتژی طراحی ساختاری مستحکم ترکیب می شود، سیستم طراحی بسته بندی یک برند دارای مجوز حتی برای مصرف کنندگان جذاب تر می شود.
رویا کار می کند ترول ها: بیایید متحد شویم این بسته بندی تحت تأثیر معماری طراحی سنگ های قیمتی وجهی در رنگ های پر جنب و جوش است که از زرد و سبز به سرخابی، بنفش و فیروزه ای موج می زند. معماری سنگ های قیمتی وجهی همچنین استراتژی طراحی ساختاری قالب های بسته بندی مختلف را برای ایجاد یک بیانیه برند قدرتمند در خرده فروشی تعریف می کند. اگرچه گاهی اوقات تفسیر آن از یک قالب بسته بندی به دیگری متفاوت است، زیبایی بصری کلی ثابت می ماند.
بسته بندی هاسبرو برای سال گذشته سیاه چال ها و اژدها: افتخار در میان دزدان این محصولات از یک دستگاه قاب طلایی و تزئین شده برای مشخص ، پانل جلویی بسته بندی هر محصول استفاده می کنند. از نظر ساختاری، گوشه ای که در آن پانل های جلو، بالا و سمت راست به هم می رسند، یک شکل مثلثی است که عنصر نام تجاری Dungeons & Dragons را در خود جای داده است. در این مورد، استراتژی ساختاری، معماری طراحی قاب را مجبور می کند تا زاویه 45 درجه ای را که ایجاد می کند، ردیابی کند، که جزئیات طراحی متمایز را ایجاد می کند که کل خط محصول را به هم پیوند می دهد.
طراحی بسته بندی AS انگیزه خرید
برای برندهای دارای مجوز اسباب بازی و سرگرمی، همراه ماندن با روندهای جدید در طراحی و رویکردهای گرافیکی برای حفظ مزیت رقابتی و ایجاد وفاداری مصرف کننده ضروری است. به یاد داشته باشید: اولین نقطه تماس بین محصولات مصرفی دارای مجوز و مخاطبان هدف آنها بسته بندی است. این دروازه بصری است که مصرف کنندگان از طریق آن وارد دنیای برند می شوند. اگر این تجربه فریبنده و جذاب باشد، تأثیری ماندگار بر جای می گذارد و بر تصمیمات خرید مصرف کنندگان تأثیر می گذارد.
نسخه ای از این مقاله در اصل در شماره اکشن و ماجراجویی 2024 کتاب اسباب بازی منتشر شد.. اینجا کلیک کنید برای خواندن کامل شماره! آیا می خواهید کتاب اسباب بازی را به صورت چاپی دریافت کنید؟ اینجا کلیک کنید برای گزینه های اشتراک! |
منبع: https://toybook.com/outside-the-box-toy-packaging-feature/