
بروزرسانی: 04 تیر 1404
راه اندازی صحنه جهانی: پنجاه و یکمین نمایشگاه اسباب بازی و بازی هنگ کنگ برای تجارت افتتاح شد
توسط کریس بایرن، The Toy Guy، رئیس، Byrne Communications، سردبیر - اخبار جهانی اسباب بازی
نمایشگاه اسباب بازی ها و بازی های هنگ کنگ فصل نمایشگاه تجاری امسال را آغاز می کند و به سنت و میراث ایفای نقش حیاتی در صنعت بین المللی اسباب بازی ادامه می دهد. چیزی که به عنوان یک ویترین کوچک برای 71 شرکت در سال 1974 آغاز شد، به بزرگترین نمایشگاه اسباب بازی آسیا با بیش از 2500 غرفه دار و بیش از 40000 بازدید کننده در سال تبدیل شد.
[embed]https://www.youtube.com/watch?v=Mv23yzE5jqA[/embed]
سوفیا چونگ، معاون مدیر اجرایی شورای توسعه تجارت هنگ کنگ (HKTDC) در مصاحبه ای در نمایشگاه سال گذشته تاکید کرد که این نمایشگاه به دروازه ای بزرگ برای بازارهای رو به رشد اتحادیه کشورهای جنوب شرقی آسیا (ASEAN) تبدیل شده است. طبق گزارش اداره ملی آمار چین، مصرف اختیاری در این بازارها در حال افزایش است، که نویدبخش فروش بالقوه و رشد تجارت است.
یک روند جهانی
در سال 2013، نمایشگاه اسباب بازی ها و بازی های هنگ کنگ با اولین پاویون اختصاص داده شده به این محصولات، جهان را با مفهوم "کودکان" آشنا کرد. برای بیش از یک دهه، سالن در خط مقدم باقی ماند، زیرا گرایش کودکان به جریان اصلی تبدیل شد. Circana تخمین می زند که مصرف کنندگان بزرگسال تقریباً 29٪ از کل اسباب بازی های فروخته شده در اروپا را تشکیل می دهند. امسال، پاویون جهانی Kidult در حال گسترش است تا به یک پلتفرم استثنایی برای مشاغل کوچک تبدیل شود تا محصولات منحصر به فرد خود را برای مخاطبان جهانی از خریداران خرده فروشی مشتاق به نمایش بگذارند.
برنامه نویسی آموزشی همچنان یکی از مشخصه های این نمایشگاه است و امسال انجمن بازی ها و اسباب بازی های آسیایی، انجمنی را برای محققان بین المللی فراهم می کند تا بینش های ارزشمندی را در مورد چشم انداز، فرصت ها و روند محصولات صنعت جهانی اسباب بازی به اشتراک بگذارند. موضوعات کلیدی امسال شامل نقش در حال تحول صنعت در سلامت و رفاه، تأثیر اجتماعی مثبت آن بر ارتباطات اجتماعی و پیری فعال، تحت عنوان «تقویت مسئولیت اجتماعی در صنعت اسباب بازی» است. این مکمل به روزرسانی های سالانه در مورد روندها و موضوعاتی مانند ایمنی و مقررات اسباب بازی، پایداری، دیدگاه های جنسیتی و فراگیری در اسباب بازی ها است.

با تکنولوژی بازی کنید
نمایشگاه اسباب بازی ها و بازی های هنگ کنگ مدت ها پیش در نمایش نوآوری در دسته اسباب بازی های فناوری پیشرو بوده است. به عنوان مثال، Zing\'s Go Go Bird در اتاق نشیمن کشف شد و به یک موفقیت بین المللی تبدیل شد. دیدن هواپیماهای بدون سرنشین در حال پرواز در هوا در حالی که اتومبیل های کنترل از راه دور (و سایر وسایل نقلیه) در راهروهای مرکز همایش و نمایشگاه هنگ کنگ سرعت می گیرند، معمول است.
به عنوان یک نمایش تدارکات، شرکت ها در حال یافتن فناوری های جدید برای صدور مجوز هستند و حوزه بزرگی که در سال 2025 باید تماشا کرد، هوش مصنوعی (AI) است. در حالی که چندین شرکت اسباب بازی های مبتنی بر هوش مصنوعی را در نمایشگاه 2024 به نمایش گذاشته اند، علاقه و پیشرفت های فناوری در ماه های اخیر به سرعت افزایش یافته است. هنگ کنگ و سرزمین اصلی چین همچنان در زمینه توسعه هوش مصنوعی در رقابت نزدیک با ایالات متحده پیشتاز هستند. پاییز گذشته، هنگ کنگ اولین دستورالعمل خود را برای استفاده «مسئولانه» از هوش مصنوعی رونمایی کرد. علاوه بر این، مطالعه ای از نشریه تجاری هنگ کنگ نشان می دهد که مشارکت های فناوری فرامرزی در این زمینه رشد خواهند کرد و به کسب وکارهایی با اندازه های مختلف اجازه رقابت می دهند. سطح بعدی کاربرد toyetic پیش روی ما است.
اهمیت هنگ کنگ
با کسب و کار زیادی که به صورت مجازی انجام می شود، بزرگترین سوال در مورد هر نمایشگاه اسباب بازی باقی می ماند: آیا موثر است؟ به عبارت دیگر، آیا حضور در آنجا هزینه دارد؟ برای بسیاری از مشاغل، این پاسخ مثبت است. این تا حدودی به این دلیل است که علاوه بر نمایشگاه اسباب بازی و بازی، نمایشگاه محصولات کودک هنگ کنگ و نمایشگاه نوشت افزار و لوازم مدرسه هنگ کنگ به طور همزمان برگزار می شود. این سه نمایشگاه با هم، تولیدکنندگان بین المللی را جذب می کنند، بسیاری از آنها گفته اند این نمایشگاه به آنها اجازه داده تا به بازارهای جدیدی برسند که ممکن است قبلاً نتوانسته بودند به آن برسند.
ریچارد توث، مدیرعامل Toy Box، با اشاره به اینکه 3 تا 4 میلیون دلار برای نمایش هزینه خواهد کرد، می گوید: «بی تردید برای من ارزش این را دارد که پرواز طولانی مدت از ایالات متحده به هنگ کنگ را انتخاب کنم. به همین ترتیب، گوستا کیلمه، مدیرعامل و موسس شرکت سوئدی وایکینگ تویز، سال هاست که در این نمایشگاه شرکت می کند. در نمایشگاه سال گذشته، او گفت که دسترسی جهانی ممکن در هنگ کنگ منحصر به فرد است، زیرا او می تواند خریداران را از سراسر اروپا، آمریکای جنوبی و چین در یک لحظه ببیند.
Emily Cheung، مدیر اجرایی Tsuen Lee، یک شرکت متخصص در اسباب بازی های آموزشی و دارای مجوز مارول و دیزنی برای بازار سرزمین اصلی چین، می افزاید که تقریباً 50 درصد از سفارش های سالانه این شرکت از بازدید آن از هنگ کنگ است.
برای کسانی که نمی توانند این سفر را انجام دهند، HKTDC به مدل Exhibition+ خود ادامه می دهد که دسترسی مجازی به نمایشگاه، غرفه داران و برنامه Click2Match را برای یافتن تامین کنندگان تا 16 ژانویه 2025 ارائه می دهد.
در مورد مشاغل ایالات متحده که ممکن است در مورد سفر به هنگ کنگ در آینده تردید داشته باشند، سرگرمی اساسی! جی فورمن مدیر عامل شرکت می گوید که در یکی از اولین بازدیدهایش به اهمیت جایگاه آن در تقویم نمایشگاه جهانی اسباب بازی پی برده است.
او می گوید: «وقتی آلن هاسنفلد (رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل سابق هاسبرو) را در حال قدم زدن در زمین دیدم، می دانستم که اینجا مکان مهمی است.

نسخه ای از این ویژگی در اصل در شماره بین المللی Innovation 2025 The Toy Book منتشر شد. برای خواندن متن کامل اینجا کلیک کنید! آیا می خواهید کتاب اسباب بازی را به صورت چاپی دریافت کنید؟ برای گزینه های اشتراک اینجا را کلیک کنید!
منبع: https://toybook.com/51st-hong-kong-toys-and-games-fair-opens-for-business/