از ویرایشگر: مرگ و بازگشت TikTok
انتشار: بهمن 01، 1403
بروزرسانی: 27 تیر 1404

از ویرایشگر: مرگ و بازگشت TikTok


چه شوخی.

در کمتر از 14 ساعت، TikTok متعلق به ByteDance در عصر شنبه در ایالات متحده تاریک شد و قبل از رستاخیز سریع یکشنبه.

لازم نیست من داستان «چگونگی» و «چرا» نبردی را که در آن دو ابرقدرت جهانی، ایالات متحده و چین درگیر بودند، و چند سال رفت و برگشت بین سه دولت که ارزش های ارزشمندی را جذب کردند، برایتان تعریف کنم. سرمایه منابع در عین اتلاف وقت در سیستم قضایی، تا دیوان عالی ایالات متحده.

نتیجه نهایی: TikTok به تجارت بازگشته است.

در طول هفته گذشته و همین اواخر شب گذشته، چندین مخاطب در صنعت اسباب بازی از من پرسیدند که چرا وضعیت را بررسی نکرده ام یا به خوانندگان لیستی از جایگزین های بالقوه برای پلتفرم بسیار محبوبی که بیش از 170 آمریکایی استفاده می کنند پیشنهاد نکرده ام. حقیقت این است که وقتی به The Toy Guy، Chris Byrne و John Baulch از Toy World UK پیوستم برای بحث سالانه پایان سال ما درباره پادکست زمین بازی. من با استناد به علاقه اخیر رئیس جمهور منتخب دونالد جی. ترامپ به آن، گفتم این پلت فرم ناپدید نخواهد شد.

هرگز احتمال واقعی وجود نداشت که TikTok چیزی غیر از یک وقفه کوتاه را انجام دهد. چرت زد.

کشتن TikTok = برای تجارت بد است

اگر نظرات شخصی خود را درباره پلتفرم، محتوای آن یا کسانی که از آن استفاده می کنند حذف کنید، در نهایت TikTok مکانی است که میلیون ها کسب وکار کوچک در آن شکوفا می شوند. از تولیدکنندگان محتوا و صنعتگران گرفته تا تولیدکنندگان کوچک و فروشگاه های مستقل اسباب بازی و هدایایی، قطع برق باعث مرگ می شود.

برخی ممکن است نگرانی های مشروع حفظ حریم خصوصی داشته باشند، اما ناشناس بودن دیجیتال یک افسانه است. وقتی کاربران یک محصول هستند، کالایی با ارزش برای تبلیغ کنندگانی که با ایجاد کسب وکار بر روی پلت فرم هایی که مالک آن نیستند، حقوق را از دست می دهند، گیج کننده می شود. به همین دلیل است که از زمان تولد «اقتصاد خالق» با مای اسپیس، همیشه گفته ام که هر خالق، تأثیرگذار، شخصیت رسانه ای، وبلاگ نویس، متخصص و غیره باید پلتفرم خود را به عنوان پایگاه مرکزی حفظ کند. زیرا اگر فرش کشیده شود، چراغ ها خاموش شود یا شرایط سرویس تغییر کند، ممکن است ضربه بخورید، اما هرگز به طور کامل بیرون نخواهید بود.

در صنعت اسباب بازی، این به این معنی است که در تمام پلتفرم های رسانه های اجتماعی حضور داشته باشید و در عین حال پلتفرم قوی خود را حفظ کنید، با شروع یک وب سایت رسمی مناسب. همچنین می تواند به معنای ارتباط با اینفلوئنسرها و حامیان برند باشد که شبکه خود را ایجاد می کنند و با نرم افزارهایی مانند FUNfuential. (بخشی از Adventure Media & Events، ناشر The Toy Book) می تواند به مدیریت این امر کمک کند.

من می توانم به حدود ده شرکت اسباب بازی فکر کنم که در هفته های آینده در نمایشگاه بین المللی اسباب بازی خواهیم دید که سال ها وب سایت خود را به روز نکرده اند. برای چی؟ آنها تمام تخم های خود را در یک سبد اجتماعی قرار می دهند که همانطور که قبلاً دیدیم می تواند فورا بخار شود.

یک سابقه بد

بزرگترین مشکل ممنوعیت TikTok این است که یک شرکت را مجبور به فروش تجارت خود کند.

از آنجایی که چین باید با ایالات متحده همکاری کند تا به پلتفرم هایی مانند X اجازه دهد تا آزادانه در کشورش فعالیت کنند، ضرب المثل قدیمی "دو اشتباه باعث درستی نمی شود" به ذهن خطور می کند.

در فضای ما، اگر چین ناگهان تصمیم بگیرد که یک تولیدکننده بزرگ اسباب بازی دیگر نمی تواند بدون فروش فعالیت های خود به یک شرکت چینی اسباب بازی در کشورش بسازد یا بفروشد، چه اتفاقی می افتد؟

شرکت های آمریکایی کارگران را در کشورهای دیگر استخدام می کنند، همانطور که شرکت های بین المللی کارگران آمریکایی را در تاسیسات خود در ایالات متحده استخدام می کنند.

به عنوان یک قاعده کلی، دنیای مطلق مکان خوبی نیست.

وقتی با هم کار می کنیم اوضاع بهتر می شود.

حالا، بیایید به تجارت برگردیم.

تیک توک از «بازگشت به اوز» | منبع: شرکت والت دیزنی


منبع: https://toybook.com/from-the-editor-the-death-and-return-of-tiktok/